busreizen‎ > ‎2014‎ > ‎

201410 vijfdaagse Schin op Geul

Verslag van de vijfdaagse van 6 oktober tot 10 oktober 2014. (diavoorstelling onderaan deze pagina)

Maandag 6 oktober

Nadat Arie mij had opgehaald gingen we richting de Evert de Bruijnstraat waar we de eerste gasten hebben gehaald. Nadat we de etiketten op de koffers hadden geplakt gingen we naar de Veste om de volgende gasten op te halen.
Hierna gingen we naar het Ravelijn om de laatste gasten op te halen.
Toen moesten we nog even naar Bakkerij Kwakman om de appeltjes te brengen naar de dames, die Arie had meegebracht.
Nadat er uitgebreid was gekust door Arie aan de dames en we nog wat lekkers hadden gekregen, gingen we richting Oss voor de koffie cappucino of thee met heerlijk gebak.

Hierna gingen we naar Restaurant de Turfhoeve voor de koffietafel.
Daarna via een mooie route naar Hotel Op de Beek in Schin op Geul.
Toen we door de eigenaar waren ontvangen kregen we koffie of thee met Limburgse vlaai.
Daarna de koffers naar de kamers gebracht, toen de sleutel gekregen en de koffers uitgepakt.

Om 18.00 uur hadden we een goed diner.
Hierna heb ik verteld wat we de volgende dag gingen doen.
's Avonds nog gezellig bij elkaar gezeten en wat gedronken.

Dinsdag 7 oktober

's Morgens konden de gasten tussen 8.00 uur en 10.00 uur ontbijten.
Daarna hebben verschillende gasten nog een stukje gewandeld, terwijl de andere gasten op het terras in het zonnetje zaten, of binnen een kopje koffie drinken.

Na de lunch zijn we naar Thorn gereden waar we ruim 2 uur zijn gaan varen door de maasplassen.
Hierna we terug naar het hotel.

's Avonds kwam er een mevrouw uitleg geven over verschillende streekprodukten.
Ook konden er verschillende produkten worden geproefd en gekocht.
Al met al was het een heel geslaagde avond.

Woensdag 8 oktober

's Morgens om 8.30 uur ontbijten en een lunchpakket voor tussen de middag gemaakt. Om 9.15 uur met de bus vertrokken naar Monschau om een rondrit met het treintje te maken.

Nadat we bij Gulpen door een omleiding de verkeerde weg hadden genomen gingen we via België naar Monschau. Jammer genoeg regende het de hele dag. Ondanks dat was het toch een heel gezellige dag. De gasten hebben zich echt vermaakt. Leuke dingen gekocht.

's Avonds hebben we naar een dvd gekeken over Midden en Zuid Limburg wat erg mooi was.
Zo waren we al weer op de helft van de week.

Donderdag 9 oktober

Vanochtend om 8.30 uur ontbijten en om 9.45 uur zijn we met de bus naar Gulpen gegaan. Hier konden de gasten nog even gezellig winkelen. Toen terug naar het hotel voor de lunch.

Na de lunch zijn we naar de Abdij van Val-Dieu in het plaatsje Aubel in Belgie gegaan. Hier kregen we een rondleiding, door de abdij dit was heel interessant. Ook hoorden we hoe de monniken hier hebben geleefd. Daarna hebben we nog een drankje gedronken. Ook konden de gasten nog even in het winkeltje kijken of iets kopen. Toen weer terug naar het hotel.

Na het diner hadden we een gezellige avond met muziek. Er werden liedjes van vroeger gezongen en er kon nog worden gedanst. Ook werden er pinda's op tafel gezet en kregen we een bitterbal en een kipnugget. Om half elf was het afgelopen.

Vrijdag 10 oktober

's Morgens eerst ontbijten en de koffers in pakken. De meeste gasten hadden het al een dag er voor gedaan.Toen dat was gebeurt hebben we de koffers op volgorde in de bus gezet. Nadat we nog even met elkaar op de foto zijn gegaan zijn we vertrokken. Iedereen zwaaide ons uit. We zijn nog even bij de plaats Beek geweest maar doordat het zulk mooi weer was, zijn we door gegaan naar Sittard. Daar konden de gasten nog even winkelen of op een terrasje zitten.

Om kwart voor drie zijn we weer met de bus verder gegaan. We zijn naar de Lage Vuursche gereden waar we met elkaar heerlijk pannenkoeken hebben gegeten. Daarna konden de gasten nog een ijsje of koffie nemen. Om kwart voor acht waren we klaar en zijn we naar Naarden gereden.

Iedereen was moe maar voldaan van een gezellige 5 daagse in Schin op Geul.

Bedankt iedereen voor de fantastische dagen. Geweldig.

Groetjes en hopelijk tot mei 2015.
Tiny

Ziet u geen diavoorstelling ? Klik dan hier......