busreizen‎ > ‎2015‎ > ‎

201510_Made

vijfdaagse busreis naar Hotel Het Trefpunt in Made
van 5 tot 9 oktober 2015.
Verslag van de vijfdaagse van 5 tot 9 oktober 2015.

Maandag 5 oktober 2015.
Om half 8 werd ik door Arie opgehaald en gingen we richting de opstapplaatsen. Iedereen stond keurig op tijd klaar. Na dat iedereen er was zijn we richting Bakkerij Kwakman gegaan om nog wat lekkers op te halen. We werden uit gezwaaid door de dames van de Huizerweg. Het was weer heel leuk. Daarna gingen we richting Boskoop waar we bij Grandcafe De Hoek koffie/thee met heerlijk gebak hebben genuttigd. Toen via een mooie route naar Restaurant Damzicht in Alblasserdam voor een hele goede lunch met Tomatensoep en een kroket.
Toen iedereen voldaan weer de bus in en toen naar Hotel 't Trefpunt in Made. Hier werden welkom geheten door Hans vd Steen en kregen we een drankje. Uitleg gekregen over de sleutel en de sleutel aan de gasten gegeven. Iedereen kon naar de kamer en de koffer uitpakken. Om 18.00 uur gegeten en aan de gasten verteld wat we de volgende dag gingen doen. Nu zijn de gasten allemaal een spelletje aan het doen of klaverjassen. Al met al de eerste dag was al gezellig.

Dinsdag 6 oktober 2015.

Vanochtend hadden de gasten een vrije ochtend. We gingen om 11.30 uur langs de bakker om warme worstenbroodjes te halen die Leen de andere buschauffeur trakteerde. We hebben ze heerlijk in de bus opgegeten. Onderweg hebben we het lunch pakket opgegeten en zijn toen doorgegaan naar het Watersnoodmuseum in Ouwerkerk. Eerst kregen we uitleg over de watersnoodramp in 1953 en toen een film er over. Toen we dit hadden gezien zijn we door de Cassions gaan lopen. Dit was wel zo interessant en indrukwekkend, de lijsten met alle namen van de mensen die zijn verdronken, om koud van te worden. Om 16.15 uur zijn we weer terug naar Made gereden. Om 18.00 uur moesten we weer eten. Om 20.00 uur kwam Cor Knoop om ons dia's van Made en omgeving laten zien. De geschiedenis van Made en Drimmelen. Over de Biesbosch. We hebben heerlijk koffie en thee met een speculaasje en chocolade van Kwakman gehad.

Woensdag 7 oktober 2015.

Vanochtend was er markt in Made en daar konden de gasten naar toe. Na de lunch vanmiddag gaan we naar Breda naar het Reptielenhuis de Aarde. Vanmiddag naar het Reptielenhuis geweest. Dit was ontzettend interessant. Oscar was er 3 jaar terug mee begonnen. Hij doet het samen met zijn vriendin en een aantal vrijwiligers. De uitleg die hij gaf over de reptielen was heel goed. Iedereen heeft er echt van genoten. Hoe hij dit heeft opgezet geweldig. We wisten niet wat we er van voor moesten stellen maar het was echt de moeite waard. Daarna nog een mooie route gereden via Dongen De Moer. Nu zijn de gasten weer een spelletje met elkaar aan het doen. Straks de koffie/thee met weer wat lekkers van Kwakman. Al met al weer een fijne en leuke dag geweest.

Donderdag 8 oktober 2015.

Vanochtend vrij tot 11.30 uur daarna in de bus en naar Drimmelen gereden voor een Boottocht door de Biesbosch. We hadden mooi weer. De zon scheen lekker. We hebben 2 uur gevaren. Daarna nog een leuke rit gemaakt met de bus naar Hank Dussen Geertruidenberg. We reden op een dijkje en de Brandweer van tegengestelde kant aan. Hij ging keurig achteruit een heel klein straatje in, en wij konden er gewoon door. Wat een gastvrije mensen zijn die brabanders. 'S avonds kwam het Mades Meezingkoor. Ik dacht dat er ongeveer 13 mensen kwamen zingen, maar dit waren er 29. Wat een leuke en geweldige avond hebben we gehad. Er was een scherm waar we vanaf ook de liedjes mee konden zingen. Er werden allerlei liedjes gezongen. Het was een late avond geworden.

Vrijdag 9 oktober 2015.

De ochtend moesten de gasten de koffers pakken en degene die dat konden hebben hem gelijk in de gang. Om half elf moesten de kamers leeg zijn. Bart Arie en ik hebben de koffers toen in de bus gezet. Na de lunch hebben we een mooie route langs de Linge en de Waal gemaakt. Ook kwamen we langs het huis van Arie waar zijn vrouw nog even naar ons toe kwam. Daarna zijn we naar Natuurlijk Gruun gegaan in Ommeren hier hebben we nog koffie/thee met appelgebak gekregen. We hebben de Boerenwinkel bekeken en nog wat gekocht. Daarna na Vreeswijk voor het laatste diner. Bij het Pannenkoekenhuis hebben we heerlijk gegeten. Iedereen kon de pannenkoek zelf uitzoeken. Ook hadden we nog een Dame Blanche toe. Om half 9 was iedereen moe maar heel voldaan weer thuis. Het was weer een geslaagde vijfdaagse. Veel gelachen en veel genoten van al het moois wat we hebben gezien. Van 9 tot 13 mei 2016 hoop ik iedereen weer terug te zien in Millingen aan de Rijn.

Bedankt allemaal voor de leuke dagen.
Tiny

Ziet u hier geen diavoorstelling, klik dan hier.....