busreizen‎ > ‎2016‎ > ‎

201605 5daagse

Verslag van de 5 daagse 9 -13 mei 2016.

Op maandag 9 mei stond Arie klaar om me weer op te halen. Toen naar de opstappunten om de gasten op te halen.
Toen de koffers in de bus waren zijn we via bakkerij Kwakman nog wat lekkers opgehaald.
Hierna zijn we naar Restaurant Zondag gegaan voor de koffie/thee met heerlijk vers appelgebak met slagroom.
Daarna via een mooie route naar Restaurant de Betuwe in Tiel voor de lunch. Hierna weer via een mooie route naar Hotel Millingscentrum.
We werden daar heel hartelijk ontvangen. Toen de koffers uit de bus gehaald de sleutel van de kamer in ontvangst genomen. Toen dit allemaal was gedaan en de koffers waren leeggemaakt. Zijn we naar beneden gegaan en kregen we een drankje aangeboden.
's Avonds weer heerlijk gegeten en naar mooie films over de Ooijpolder gekeken.
Zo was de eerste dag al weer heel snel voorbij.

Dinsdag 10 mei
's morgens hadden we allemaal vrij om te doen en laten wat we wilden.
's middags zijn we via een mooie route naar het plaatsje Horssen gereden. Hier zijn we bij Het Kleine Heerlijkheid geweest. Hier hebben we gehoord hoe de wijn wordt gemaakt. Ook hebben we deze geproefd. Het was weer een geslaagde middag?
Nadat we de koffie/thee met stroopwafel op hadden gingen we een spelletje doen.
Nu zijn ze klompengolf aan het doen. Zo leuk allemaal.
Iedereen is enthousiast aan het spelen.
Mevrouw Kommers is eerste geworden. Mevrouw A. Koopmanschap de tweede prijs en Johan Bodewes de derde prijs. Wat hebben we weer een leuke avond gehad.
Nu komen ze met hartige hapjes wat worden we weer verwend allemaal.
Weer een dag voorbij.

Woensdag 10 mei
's Morgens hadden we vrij en konden we even naar de markt. Het was niet zo'n grote markt. Na de lunch hebben o.l.v. een gids een mooie route door het Reichwald en de Ooijpolder gemaakt. In Kleve hebben we gestopt en konden we nog even een terrasje pakken. Na ander half uur hebben we de mooie route weer verder afgemaakt.
's Avonds hebben we bingo gespeeld.
Iedereen ging nog een prijsje naar huis.

Donderdag 11 mei.
's Morgens een lunchpakket gemaakt en zijn we naar het plaatsje Ooij gereden en hebben we met de zonnentrein een rit door de Ooijpolder gemaakt.
In het plaatsje Leuth hebben we koffie gedronken toen weer naar de bus daar ons lunchpakket gegeten en toen naar Lobith Tolkamer.
Daar aangekomen mag er een grote boot voor ons klaar en toen we aan boord waren hebben we 1 1/2 gevaren. Heerlijk in de zon gezeten. De terugreis naar Millingen via Duitsland gedaan.
's Avonds kwam Arno Kolenbrander optreden wat hebben we een geweldige leuke avond gehad.
Ook Adri, de eigenaar van het hotel, heeft nog opgetreden als André Hazes zo leuk was dat.
Al met al hebben we een super avond gehad.

Vrijdag 13 mei
De koffers ingepakt en voor de kamerdeur gezet deze werden door de eigenaar naar beneden gebracht.
Toen alles op volgorde in de bus stond zijn we nog even naar Restaurant De Gelderse Poort aan de Rijn gereden met de bus. Daar hebben we heerlijk koffie met appelgebak gegeten. Het was ook heerlijk zitten daar in de zon en dan over de Rijn kijken.
Toen weer terug naar het hotel voor onze laatste lunch. Nadat we deze op hadden, hebben we afscheid genomen van het personeel en de eigenaar. Ze vonden het heel jammer dat we weg gingen. Iedereen ging de bus in en uitgezwaaid door iedereen gingen we weg.
We zijn onderweg bij een hortensiakwekerij gestopt en hebben daar uitleg gekregen hoe de hortensia's worden gekweekt.
Ook konden er nog planten worden gekocht, dit werd dan ook gedaan.
Toen dat was gedaan zijn we doorgereden Nasr restaurant de Tolboom in Terschuur.
Hier hebben we eerst stokbrood met kruidenboter, een drankje en een pannenkoek gegeten. Maar als klap op de vuurpijl kregen we van de Happybus Maatschappij een heerlijke ijstaart geserveerd, dit werd met gejuich ontvangen.
Hierna gingen we met een voldaan gevoel baar huis toe.
Nadat we de koffers en alles hadden uitgeladen ging iedereen afscheid nemen dan elkaar, we hadden een heerlijke en mooie 5 daagse gehad.
Iedereen hartelijk bedankt voor alles.