busreizen‎ > ‎2016‎ > ‎

20161003 vijfdaagse Raalte

Verslag van de vijfdaagse van 3 tot 7 oktober 2016.

Maandag 3 oktober

Nadat Arie me 's morgens had opgehaald gingen we naar de andere opstapplaatsen om de andere gasten op te halen.
De koffers allemaal voorzien van een sticker met naam en kamernummer en de koffers in de bus zet.
We werden uitgezwaaid door Gerard Visser wat iedereen heel leuk vond.
Toen naar de firma Kwakman om de appels en peren uit de Betuwe te brengen en het lekkers voor de vijfdaagse op te halen.
Onze eerste koffiestop was bij restaurant De Vallen in Vleuten.
Hier hadden we heerlijke koffie/thee met lekker gebak.
Toen moesten we een aardig stukje rijden naar het lunch adres dit was bij Restaurant de Luifel in Ruurlo hier was ook alles weer goed verzorgd.
Nu hadden de gasten wel zin om naar Hotel de Zwaan te gaan.
Toen we daar aan kwamen werden we hartelijk ontvangen door Bennie Hans en Miriam. Kamersleutels gekregen en de koffers konden worden uitgepakt.
Verschillende gasten gingen gelijk het laatste Raalte bekijken.
Toen gegeten en 's avonds een spelletje rummykub en klaverjassen gedaan.
Zo was de eerste dag al weer snel voorbij.

Dinsdag 4 oktober

's morgens waren de gasten vrij en zijn ze het stadje ingegaan.
Ook hebben Arie en ik boodschappen voor de bingo gedaan, dit moest stiekem gebeuren want de gasten mochten niet zien wat er werd gekocht.
Dit was heel leuk om te doen.
's middags zijn we wezen waren over de Overijsselse Vecht en daarna met de Paardentram geweest. Wat hadden w een prachtig weer en wat is er genoten door iedereen.
Mijnheer Fokker zat op de bok naast de koetsier. Onderweg verloor een paard een hoefijzer. De koetsier vertelde ons dat het geen kwaad kon.
's avonds bingo gespeeld we hebben gelachen en de gasten waren tevreden over de gezellige avond.

Woensdag 5 oktober

Vanochtend zijn de gasten naar de markt. Lekker nog even een kopje koffie drinken.
Na de lunch zijn we naar klompenmakerij Martin Dijkman gereden. Hier werden we heel leuk ontvangen. Hij heeft ons allerlei klompen laten zien, ook heeft hij een klomp gemaakt die ik mocht ontvangen.
Hij heeft van hele kleine klompjes de Nachtwacht gemaakt. Hij is er 3 weken mee bezig geweest zo mooi als dat is geworden.
's Avonds hebben we met elkaar besproken wat we in mei 2017 wilden gaan doen.
Er kwamen verschillende suggesties uit. Ik ga hier dan ook mee aan de slag.

Donderdag 6 oktober

Nadat we het ontbijt hadden gehad gingen we met de bus een mooie route door de omgeving maken.
Jammer genoeg gingen Marja en Johan Bodewes naar huis want Johan was niet lekker.
Koffie/thee gedronken in Hotel restaurant het Zwarte Water in Zwartsluis. De eigenaar vroeg toen waar we vandaan kwamen. We hebben hem dat uitgelegd en hij wilde voor ons wel eens kijken of het een idee was om bij hun de vijfdaagse voor mei te doen. Ik heb inmiddels de mail van hem ontvangen maar daar naar toe gaat niet door, het was veel duurder als dat wat we nu hebben gehad.
's avonds kwam het mannenkoor Roalter Jong's voor ons zingen. Iedereen deed vrolijk mee wij hebben genoten maar ook het koor vond het super leuk.

Vrijdag 7 oktober

Na het ontbijt de koffers gepakt en op de gang gezet. De gasten konden nog de laatste boodschappen doen. En nog even bij bakkerij Jorink koffie met wat lekkers genomen. Na de lunch zijn we nog naar 't Schippertie gegaan hier kregen we koffie/thee met koek. Ook kregen we uitleg over de spulletjes van vroeger die daar stonden. Dit was erg interessant.
Rond 4 uur zijn we richting Epe gegaan waar we bij de Ossestal nog pannenkoek en een ijsje hebben gegeten.
Om 8 uur waren we in Naarden. Moe maar zeker voldaan na een geslaagde vijfdaagse.
Ik hoop dan ook dat iedereen in mei weer gezellig met ons mee gaat.