busreizen‎ > ‎2017‎ > ‎

20170508 Ootmarsum vijfdaagse

Verslag van de vijfdaagse van 8 mei tot 12 mei 2017

Lees hier de flyer....

Bekijk hier de foto's....

Maandag 8 mei

Nadat Arie mij had opgehaald en we naar de andere opstapplaatsen zijn gegaan, konden we aan de reis beginnen.
Eerst nog even bij Kwakman wat lekkers opgehaald en door de dames uitgezwaaid.
De eerste stop was bij Restaurant de Middenstip in Epe. Hier hadden we koffie of cappuccino of thee met heerlijk gebak.
Daarna gingen we richting Nieuw Heeten, hier hebben we bij Restaurant de Sallandshoeve een lekkere lunch gebruikt.
Toen was het onderhand tijd om naar ons hotel in Ootmarsum te gaan.
Bij het Twents Gastenhoes werden we leuk ontvangen door de eigenaresse van het hotel. Ze herkenden ons direct. En vond het leuk dat we weer bij hun kwamen logeren.
Nadat de koffers binnen waren gezet en de gasten een kopje koffie of thee hadden gebruikt kon iedereen even rusten op de kamer.
Om 18.00 uur hadden we het diner. Hier heb ik verteld wat we de volgende dag gingen doen.
's Avonds hadden de gasten vrij.

Dinsdag 9 mei

's Morgens kon iedereen doen wat hij wilde. Om 12.00 uur werd iedereen weer terug verwacht voor de lunch. Daarna zijn we naar Winterswijk geweest. Hier was een Koffiemolenmuseum waar wel 800 verschillende soorten koffiemolens waren. Er was er geen één dubbel. Dit was echt heel leuk. Ook de eigenaar en zijn vrouw vonden het heel leuk dat wij er weer waren.
Via een mooie route weer terug naar het Hotel.
's Svonds zijn we naar het Stadshotel gegaan waar we onder het genot van een drankje naar een orgel hebben geluisterd. Ook kon er worden gedanst. Arie en Tiny hebben nog even rollatordansen gedaan.
Om 21.30 uur weer terug naar ons eigen hotel.

Woensdagochtend 10 mei

Zijn we via een mooie route naar Kasteel Singraven geweest. Hier was ook een Watermolen en een Houtzagerij. Ook hier natuurlijk weer even koffie met wat lekkers genomen.

Woensdagmiddag

Toen zijn we naar het Onderwijsmuseum geweest. Hier kregen we les in de Latijnse Klas.
Wat hebben we gelachen. Ik werd direct de klas uitgestuurd want ik was te snel de klas ingegaan. Mevrouw Feijen kreeg met een soort pannenkoek van hout een tik op haar hand dit tot grote hilariteit van de hele klas. Mijnheer Feijen werd naar voren geroepen en moest en moest allerlei woorden opnoemen.
Dit deed hij niet helemaal goed, dis kreeg hij het bordje met een ezel om zijn nek gehangen. Wat hebben we gelachen.
De knapste leerling van de klas was Mijnheer Fokker hij zou volgens de leraar wel heel ver komen in de maatschappij.
Na afloop nog een liedje gezongen. Toen nog door het museum gelopen wat heel leuk was. Het leesplankje, de oude schooltassen, de kroontjes pen, de bankjes met de inktpotten. Het was heel interessant.

Woensdagavond

Onder het eten werden we door 2 personen uitgenodigd om donderdagavond naar Hotel vd Maas te komen voor een Boerendansavond.

Om 20.00 uur kwam Jan bij ons Dia's vertonen, over de geschiedenis van Ootmarsum, en de natuur van Ootmarsum. Hier hebben we heel veel van geleerd.
Het was weer een leuke dag.

Donderdagochtend 11 mei

Iedereen was vrij en kon nog naar de markt in Ootmarsum.
's Middags zijn we naar Emsbüren in Duitsland geweest. Hier was een heel groot Tuincentrum. Erg mooi al die bloemen en planten. Hier nog iets gedronken en toen de bus in om weer terug te gaan.

's Avonds naar Hotel van der Maas voor de Boerendansavond.
Trees Koopmanschap werd uitgenoedigd om aan een quiz deel te nemen. Zij werd derde en ging met een boerenworst naar huis toe.
Ook werden er nog gasten uitgenodigd om te dansen. Het was weer een hele gezellige avond.

Vrijdagochtend 12 mei

Koffers ingepakt en op de gang gezet of naar beneden gebracht.
Nog even Krentenwegge gehaald bij de bakker.
De Lunch nog gebruikt in het hotel en nog nog naar de Glasblazer in Ootmarsum geweest. De Glasblazer was zo'n leuke man hij deed het super. En zo als gewoonlijk werd ook nu Trees weer naar voren gehaald. Ze mocht even op blazen maar ze blaasde niet zo goed, dus het glas brak.
Het was echt heel leuk.
Nog even terug naar het hotel voor de sanitaire stop, en toen uigezwaaid door iedereen.
Toen via een mooie route naar Epe naar Restaurant de Ossenstal voor een heerlijke pannenkoek en een ijsje toe.
Daarna weer richting Naarden.
Moe maar zeker voldaan kwamen we in Naarden in de Stromende regen aan.
Wat hebben we weer fijne dagen gehad.

In oktober gaan we weer weg. Ik ga kijken waar we naar toe gaan.

Iedereen hartelijk bedankt voor deze super fijne dagen. Tiny

Lees hier de flyer....

Bekijk hier de foto's....