busreizen‎ > ‎2017‎ > ‎

20171009 Vijfdaagse Busreis naar Made

9 - 13 oktober 2017

vijfdaagse busreis naar

Hotel 't Trefpunt in Made.

Lees hier de flyer.....
Klik op de foto voor de foto's....

Maandag 9 oktober

Nadat we iedereen hadden opgehaald en nog even bij de Firma Kwakman waren langs gegaan om het nodige lekkers op te halen. Werden we uitgezwaaid door de dames en konden we op weg naar onze eerste stop.
Bij Restaurant Markies in Woerden hebben we heerlijke koffie en thee gedronken met een lekker gebakje er bij.
Toen gingen we naar Verdoorn Gelegenheidskoetsen voor lunch met kroket.
Hierna was het onderhand wel tijd om naar ons Hotel Het Trefpunt in Made te gaan. Hier werden we leuk ontvangen door Dille: hij herkende ons gelijk.
Hij vond het dan ook heel leuk dat we er weer waren.
Na een kopje koffie of thee te hebben gekregen en de kamersleutel in ontvangst te hebben genomen, konden de koffers worden uitgepakt.
's Avonds hadden we een vrije avond en konden we doen wat we wilden.

Dinsdag 10 oktober

's Morgens bijtijds gegeten en om 10.00 uur vertrokken naar Zeeland. We kregen een lunchpakketje mee. Dit hebben we onderweg in de bus opgegeten. Om 13.00 uur waren we aan boord van MS De Onrust en gingen we 2 ½ uur varen over de Oosterschelde. Wat was dit mooi. Er was een gids aan boord en die vertelde wat we allemaal zagen. We hebben de Zeerobben en de Bruinvissen gezien. Ook hebben we een heleboel vogels gezien. Het was stralend mooi weer dus dat was geweldig.
Na de boottocht via een mooie route weer naar Made terug.
Moe maar voldaan. Na het diner hebben we 's avonds een dia avond gehad.
Hier hebben we mooie dia's van de Biesbosch gezien en een stukje geschiedenis gehad over Made.

Woensdag 11 oktober

Vandaag hadden de gasten 's morgens vrij en konden ze de markt bezoeken wat dan ook werd gedaan. Ook waren er verschillenden die nog even een kopje koffie of thee gingen nuttigen met wat lekkers.
's Middags hebben we een mooie route gereden.
's Avonds hadden de gasten vrij.

Donderdag 12 oktober

's Ochtends vrij. 's Middags na de lunch zijn we naar het Jan Cunen Museum in Oss gegaan. Hier was een tentoonstelling van de vijf koninginnen. We hadden een rondleiding van een gids. Dit was heel interessant en er werd een goede uitleg gegeven. Ook was er nog een fototentoonstelling van Micky Hoogendijk. Al met al weer een leerzame middag gehad.
's Avonds was er een bandje met heel gezellige muziek.
Er werd gedanst en wel heel veel gelachen.
Het was weer een heel geslaagde avond.

Vrijdag 13 oktober

Koffers pakken en om 10.00 uur weer uit de kamers. We hebben met elkaar nog even bij een leuk tentje koffie/thee gedronken met wat lekkers erbij.
Voor de lunch de koffers en rollators in de bus gezet. Na de lunch afscheid genomen van het personeel en de eigenaar.
We werden door Dille uitgezwaaid en we hebben gezegd dat we over 2 jaar weer terug zouden komen.
Via een mooie route door de Betuwe en onderweg nog even gestopt in Ophemert om een mooi vogelhuisje te kopen, zijn we door gegaan naar Streekmuseum Baron van Brakell in Ommeren. Hier hebben we kunnen kijken naar allerlei dingen van vroeger. De Paardenkarren, de Koetsen.
De oude winkeltjes van vroeger en er stond een wel heel mooi poppenhuis.
Toen zijn we doorgereden naar Pannenkoekenrestaurant Aan de Linge in Hemmen. Hier konden de gasten zelf hun pannenkoek en het dessert uitzoeken. Het was dan ook heel leuk en lekker.
Daarna jammer genoeg weer richting Naarden.
Om 20.00 uur kwamen we aan in Naarden. Wat hebben we weer een mooie en gezellige vijfdaagse gehad.

In Mei 2018 gaan we weer.
Iedereen heel hartelijk bedankt voor deze fijne dagen.