busreizen‎ > ‎2018‎ > ‎

Verslag van de vijfdaagse van maandag 1 oktober tot vrijdag 5 oktober 2018
naar de foto's

Maandag 1 oktober

Nadat Arie iedereen had opgehaald en wij nog even bij de Firma Kwakman het lekkers hadden opgehaald, gingen we nog even naar het huis van de Heer Ekkelenkamp om zijn fototoestel op te halen.

Toen naar Biddinghuizen naar Restaurant Bremerbergsehoek voor de koffie-thee met gebak.

Daarna naar Restaurant Grenzeloosenzo te Doldersum voor een geweldige lunch.

Toen gingen we richting Odoorn naar Hotel de Oringermarke.
Hier werden we verwelkomt door Klaasjan de directeur van het hotel.

Nadat hij alles had uitgelegd en wij de koffie-thee op hadden, kreeg iedereen de sleutel van hun kamer en konden de koffers worden uitgepakt.

Toen dat was gebeurd en iedereen een beetje bijgekomen was zijn we beneden wat gaan drinken.

Na het diner en nadat ik het programma had uitgelegd, gingen we spelletjes doen. Het was echt gezellig.
Zo was de eerste dag al weer voorbij.

Dinsdag 2 oktober

´s Morgens tussen 8.00 uur en 10.00 uur hebben we het ontbijt gebruikt. De hele ochtend was iedereen vrij.

Om 12.00 uur hebben we geluncht. Wegens het slechte weer zijn we ´s middags de route door het Geopark en de Hondsrug gaan rijden. Met gids Martin hebben we genoten van al het moois wat we onderweg hebben gezien. Ook zijn we nog naar het Hunnenbedmuseum in Borger geweest. Ook hadden we 6 veteranen bij ons in de bus die graag met ons mee wilde. Geen probleem zeiden de gasten van ons gelijk. Geweldig gewoon.

Na het diner hebben we ´s avonds een film over Drenthe gezien.

Dit was heel interessant.

Woensdag 3 oktober

Na het ontbijt zijn we om 10.15 ur vertrokken voor het tweede deel van de busreis met de gids. Weer veel mooie plaatsen en weggetjes gezien.

Onderweg koffie gedronken bij Theehuis Poolshoogte in Odoorn, waar Bart en Bram nog even de Uitkijktoren hebben beklommen.

Na de lunch zijn we naar het Veenmuseum gereden. Daar zijn we met een treintje door de tuinen van het museum gereden. We hebben daar veel gezien zoals de oude huisjes.
Toen terug naar het hotel. Na het diner hebben we een gezellige muzikale avond gehad.

Het duo OnlyUs trad voor ons op. Ze zongen allemaal hollandse liedjes en verkleden zich daar dan bij om.
Zoals Dorus en Ria Valk.
Er werd gedanst en iedereen zong mee. Heel leuk.
Ze traden voor de eerste keer op in Hotel de Oringermarke. Iedereen ging moe maar voldaan naar bed toe.

Donderdag 4 oktober

Vanochtend naar het plaatsje Borger geweest. Na de lunch zijn we naar het plaatsje Ansen gereden. We hebben toen een rit met de Paardentram gemaakt. Rika zat op de bok. De paarden gingen nog even in galop. Onderweg bij het Theehuis van natuurmonumenten gestopt om wat te drinken. Daarna weer verder gereden.

Ook gingen we nog even naar de Schaapskooi met de bus, maar we waren te vroeg. De schapen kwamen pas rond
17.00 uur aan. Dus daar hebben we niet op gewacht.

´s Avonds hebben we een Drentse kwis gedaan. De zinnen die er in het Drents stonden daar moesten wij de betekenis van raden. Heel gezellig maar ook best moeilijk.

Vrijdag 5 oktober

We hebben de koffers gepakt en na het ontbijt in de bus gezet. Met behulp van Bart en Bram en Arie natuurlijk. Hartelijk bedankt nog hiervoor. Toen nog wat foto´s van Dhr. Ekkelenkamp en van Bram bekeken. Dit was echt leuk om foto´s ook van de vijfdaagse in Valkenburg nog te zien. Na de lunch afscheid genomen van iedereen en nog een foto bij  de bus gemaakt.

Daarna zijn we naar Ampies Bergtuinen in ´t Harde gereden. Hier was een tuin aangelegd die wel zo mooi was. De eigenaar had er 54 jaar aangewerkt. Op het terras hadden we een mooi uitzicht op de tuin. Geweldig.

Toen iedereen weer in de bus zat zijn we naar Restaurant Het Mussennest in Wapenveld gereden voor de pannenkoeken. Iedereen mocht kiezen welke ze wilde eten. Het toetje kregen we van Leen. Dit werd door iedereen erg gewaardeerd.

Hierna richting Naarden gereden. Waar we om ongeveer 20.30 uur aan kwamen.

Wat hebben we weer een heerlijke vijfdaagse gehad. Veel gezien en we hebben echt genoten.

Iedereen weer heel hartelijk bedankt voor deze mooie vijfdaagse.