over ons‎ > ‎persberichten‎ > ‎

20141011 Klaverjasclub

35 jarig bestaan “Klaverjasclub De Schakel”

Op 11 oktober 2014 bestaat “de Klaverjasclub De Schakel” 35 jaar!

De van oorsprong bestaande “klaverjasclub Meerlust” is op 11 oktober 1979 in het wegrestaurant Meerlust gestart.
Na verloop van tijd was het noodzakelijk dat de klaverjasclub meerdere keren moest verhuizen.
Zo is het klaverjassen een aantal jaren gespeeld in het gebouw van de toneelvereniging aan de Kloosterstraat.
Dit was voor de fanatieke klaverjassers afzien; slecht verwarmd dus in de koude wintermaanden dikke truien aan en sjaals om, maar gespeeld moest er worden.

Later kon de club verhuizen naar Concordia. Helaas, met het komen van Jan des Bouvrie moest de klaverjasclub ook dit gebouw verlaten. Weer een nieuwe locatie en wel een zaal bij Scan. Helaas kon de club de hoge huur niet meer opbrengen en zijn zij in november 2002 uitgeweken naar “De Schakel”.

Bijna 12 ½ jaar houden zij naar alle tevredenheid de klaverjasclubavonden in “De Schakel”. Met het betrekken van de nieuwe ruimte werd ook de naam gewijzigd van “klaverjasclub Meerlust” in “klaverjasclub De Schakel”. Drijvende kracht achter de club is mevrouw Beb Kerkhof. Al gedurende 33 jaar is zij de inspirator bij deze klaverjasclub. “In mijn hart is het nog steeds “Meerlust hoor” geeft zij aan.
Samen met mevrouw Joke Kruijswijk, dit jaar 25 jaar lid, leiden zij het wel en wee van club in goed banen. “Wij hebben door de jaren heen dus veel meegemaakt met de club” aldus mevrouw Kerkhof “veel leden zijn ons ook ontvallen”.
Op dit moment heeft de “klaverjasclub De Schakel” 21 leden, maar, geeft mevrouw Kerkhof aan, dit mogen er best wel meer worden. Hoe meer klaverjassende leden, hoe gezelliger de clubavonden worden.

Iedere donderdagavond worden de kaarten geschut in “De Schakel”. Vanaf 19.00 uur is er ontvangst met een kopje koffie/thee waarna om 19.30 uur de strijd losbarst, uiteraard onder het genot van een drankje en een hapje. Gezelligheid troef! Voor maar € 6,= per maand is een ieder van harte welkom om mee te klaverjassen.
1x Per maand is er na het klaverjassen ook nog een leuke loterij.

Op donderdag 16 oktober zal er met de leden een feestje worden gevierd in het kader van het 35 jarig bestaan.

Voor meer informatie; mevrouw B. Kerkhof op nr.035 6931189 of mevrouw J. Kruijswijk op nr. 035 544 98 14