over ons‎ > ‎persberichten‎ > ‎

20141016 Ouderenkring

8 jarig bestaan ouderenkring van “De Schakel”

Op donderdag 16 oktober a.s. bestaat 'de Ouderenkring' van "De Schakel" 8 jaar.
'de Ouderenkring' is een samenkomst van zelfstandig wonende ouderen die op donderdagochtend in "De Schakel" bijeen komen om onder begeleiding van 3 vaste enthousiaste vrijwilligsters de ochtend door te brengen. De groep ouderen, waarvan de oudste de 90 jaar gepasseerd is, is een vaste groep dames. (Helaas hebben wij op dit moment geen heren in het gezelschap, maar zij zijn uiteraard wel van harte welkom). Ook de vrijwilligsters, mevrouw Truus van Wolvenne, mevrouw Elly Luif en mevrouw Anneke Witte staan iedere donderdagochtend, al 8 jaar lang, paraat voor een gezellig praatje, het aanhoren van leuke maar soms ook minder leuke wetenswaardigheden, hebben altijd een luisterend oor of geven advies op de vragen die er vanuit de ouderen komen. Zij stimuleren de ouderen, maken het gezellig in "De Schakel" en zorgen voor een hoog saamhorigheidsgevoel onder de ouderen.
Bij aanvang, (de binnenkomst is tussen 09.30 uur en 10.00 uur) wordt er eerst een kringgesprek gevoerd waarbij een ieder de gelegenheid krijgt om zijn verhaaltje te vertellen over de afgelopen week. Dit gebeurt onder het genot van een kopje koffie/thee met een koekje. Na het kringgesprek, de opening van de ochtend, doen de ouderen al zittend enkele bewegingsoefeningen, worden er liedjes gezongen en wordt er nog een kopje koffie/thee geschonken. Als de spieren los zijn en ieder zijn / haar verhaal heeft kunnen vertellen wordt er in groepjes van 4 rummikub gespeeld waarbij ook de vrijwilligsters actief deelnemen.
Rond 12.00 uur gaan de ouderen, soms een beetje moe, maar zeker altijd zeer voldaan, weer naar huis.Uiteraard is er 16 oktober tijdens de 8 ste verjaardag van 'de ouderenkring' een feestje voor de ouderen. De ouderen worden ontvangen met koffie/thee met gebak. Een mooie fototaart zal aangesneden worden waar de ouderen volop van gaan smullen. Daarna hebben de 3 vrijwilligsters ervoor gezorgd dat er een muzikaal echtpaar komt optreden met een accordeon en zullen er Oudhollandse liedjes gezongen worden. Dit is voor de ouderen natuurlijk al een feestje op zich. Als afsluiting kan het advocaatje met slagroom natuurlijk niet ontbreken.
De vlaggen zullen buiten wapperen en binnen is de ontmoetingsruimte sfeervol versierd. Bij het naar huis gaan aan het einde van de ochtend zullen de ouderen een kleine attentie ontvangen want, zo zeggen de 3 vrijwilligsters, iedereen van de ouderenkring is een beetje jarig op donderdag 16 oktober.
De voorbereidingen en de organisatie en begeleiding van deze feestelijke ochtend is in handen van de dames Truus van Wolvenne, Elly Luif en Anneke Witte.